tisdag 3 mars 2009

Storklinta


Haha ännu en dag som hamnat på min 10-i-topp-lista på väldigt länge! :D

Här kommer den: - Vaknade och steg upp i tid, hann göra mer än beräknat och så småningomstod jag utanför porten med en fullproppad väska hängandes på min vänstra axel och brädan under den andra armen och möttes av en bil där alla andra satt (de som jag skulle med).

Jag och Linn satt och babblade på om ditt och datt - hela vägen i ca 6 mil (är det nog) och kan tänka mig att de andra blev less, men va tusan - de är bara till att stå ut ett tag :P

När vi var framme i Storklinta kastade jag mig ut i den störtbranta barnbacken där mitt skäl var att "värma upp" och efter tre åk köpte jag ett dagskort och mötte den stora utmaningen.. uuh :P

Medans Linn kramade träden utanför packen voltade jag i backen och lika roligt hade vi det båda två ändå :P Nu var det inte alls för många timmar sedan jag möttes av en riktigt pinsam stund! Kollade en och två gånger att jag var ensam innan jag reste mig upp för att åka och där längre ner i backen sitter Linn och väntar på mig då hastigheten stiger FORT och jag plötsligt slår och och två kullerbyttor framlänges och kastas åt sidan då det tar tvärstopp och jag hamnar på magen med huvudet ner i snön.

Efter sin stund hör jag hur det skrapar i backen, jag rycker till och lyfter ansiktet som var täckt av snö som jag skakar av och ser upp. Där står en helt främmande människa som skrattar och frågar hur det där egentligen gick och sedan kom ett "eeh joooe nog går det bra.. men jag kan inte svänga" och då skrattar han samtidigt som han säger "hehe jo du tar dig neråt iallafall" - positivt men pinsamt :)

Nä hörrni, fler bilder finns i min Bilddagbok som är länkad i menyn under "Mina Bilder" :)

Låter lite gammalt haha men jag skulle vilja avsluta inlägget
med en låt jag 'tillägnar' Emil, en himla bra vän :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar