onsdag 25 februari 2009

Jag är omtyckt

Ligger och försöker räkna hur många timmar det är kvar till 16.30 imorgon men tappar bort mig lika fort. Hör här - Sandra tycker jag är galen och ska mitt eget lexikon översätta det så kommer det stå något i stil med "vässad, peppad och övervänt.." :)

Innan jag lyssnade på mig själv levde jag för och med mina egna och andras problem. Till alla ni som gjort samma sak vet säkert att det inte är det lättaste och hur fort man skuggar sig själv.

De första veckorna på de här året var jag låg, stod inte högt ovanför marken och hoppades inte på något annat än det som känns vara omöjligt. I slutet av januari började jag drömma om sådant jag skulle vilja göra men hade ingen motivation till att börja eller att ta tag i det för att förverkliga de. Det var inte förrän i början på den här veckan som jag tog mina drömmar på allvar och jag lovar att det gett goda resultat.

Känner mig som en annan människa och den där glada och härliga tjejen jag är nu får inte bara mig att må bra. De runt om mig påverkas och jag känner också att jag blir bemött på ett helt annat sätt - och bara att bli bemött på ett annat sätt gör mig ännu mer positiv :)

Det går att bryta en "ond cirkel" och det är aldrig försent att förändra sig om det är något man verkligen vill..

2 kommentarer:

  1. Så sant så sant... något mer vore överflödigt för du skrev det så rätt!:.)

    SvaraRadera
  2. prenumerera på varandras bloggar? :)

    SvaraRadera